بادام ایرانی

بادام ایرانی همیشه تلخی دارد؟

بادام ایرانی همواره در بازارهای داخلی ما پرطرفدارتر، گران‌تر و خوشمزه‌تر بوده است اما نگرانی و ابهام در خصوص وجود بادام‌های تلخ لابلای بادام‌ها با توجه به تجربه ای که اغلب مردم از خرید بادام ایرانی داشتند، همواره یکی از دغدغه‌های خریداران حین خرید این محصول بوده.

منشا وجود بادام های تلخ در بین خرید مصرف کننده، برداشت همزمان از درخت‌های بادام شیرین و تلخ بوده. یعنی اگر باغدار حین برداشت از زمین دقت کافی در تفکیک بادام‌های تلخ و شیرین را اعمال نکند در نهایت با نارضایتی مصرف کننده مواجه خواهیم شد. در واقع تنها راه تفکیک این دو نوع مغز بادام، حین برداشت و با نظارت مستقیم شخص باغدار است چراکه تنها کسی که میداند بادام کدام یک از درخت ها تلخ هستند تنها خود باغدار هست و در یک باغ بادام هیچ تفاوتی بین درخت بادام تلخ و شیرین از نظر ظاهری وجود ندارد. از آنجا که در یک باغ بادام درخت های تلخ و شیرین به صورت درهم و نزدیک به یکدیگر رشد نموده اند معمولا باغدارهای صادق و شریف یک مرحله اقدام به برداشت از درخت های تلخ میکنند و چند روز بعد مابقی درخت ها که همگی بادامشون شیرین هست رو برداشت میکنند. با انجام این روش احتمال مخلوط شدن این دو نوع بادام به حداقل می‌رسد.

اما بحث دیگر این است که همواره خوش‌نام ترین کاسبان و عرضه‌کننده های بادام ایرانی که برای تامین بادام شیرین سراغ باغداران مطمئن و صادق میروند باز هم حین فروش بادام شیرین ایرانی، به مصرف کننده احتمال تلخی بین 1 تا 3 درصد را می‌دهند.

حال سوال این است منشا این 1 تا 3 درصدی که کاسب‌ها احتمال میدن کجاست؟!

1.حین برداشت بادام‌های شیرین از آن‌جا که درخت‌های بادام (تلخ و شیرین) با فاصله‌ی نسبتا اندک از هم قرار دارند بالاخره ممکن است تعداد اندکی از این بادام های تلخ که قبلا توسط عوامل خارجی همچون باد بر زمین ریخته شده اند با بادام های شیرین برچیده شوند.

2.خیلی از مواقع باغدار روی سرشاخه‌های درخت بادام تلخ از درخت شیرین پیوند می‌زند که این عمل منجر به شیرین شدن بادام های درخت تلخ میشود و از آن به بعد آن درخت در زمره‌ی درخت بادام های شیرین قرار می‌گیرد. اما این عمل پیوند زدن سرشاخه ها همواره درصد پایینی از خطا را با خود همراه دارد. یعنی ممکنه عمل پیوند زنی در یکی دوتا از شاخه ها با خطا مواجه شده باشه و یه درصدی از بادام های اون درخت باز هم تلخ باشه.

 

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده

پرفروش ترین محصولات

آخرین مطالب

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش